Dzisiaj jest Piątek, 19/04/2024. Życzymy miłego dnia!
Tutor   
.:: Twój koszyk
.:: Pomoc
.:: Kontakt
.:: Warunki zakupu i poltyka prywatności
.:: Polityka cookies
Tutor - Księgarnia internetowa
Nie dokonano jeszcze żadnych zakupów
Księgarnia 
Edukacyjna 
Podręczniki 
Szkolne 
Oficyna 
Wydawnicza 
Studium 
Oświatowe 
Ośrodek Badania 
Kompetencji Edukacyjnych 

   Miniatury matematyczne 55

   Miniatury matematyczne 55
Dodaj do koszyka
Twój koszyk
Autorzy: Mentzen Mieczysław K., Kraśkiewicz Witold, Jędrzejewicz Piotr
ISBN: 978-83-64660-24-5
Wydawnictwo: AKSJOMAT
Cena: 19.40 zł

Format książki: B5
Oprawa książki: miękka
Ilość stron: 65
Rok wydania książki: 2016
Podobne kategorie: Matematyka, Szkoła Średnia, Olimpiady i konkursy matematyczne - Szkoła Ponadgimnazjalna
Inne książki autorów: Mentzen, Kraśkiewicz, Jędrzejewicz

Opis książki:

Artykuł "Linie dziwne, dziwaczne i całkiem zwyczajne" stawia sobie dwa cele. Pierwszym jest zapoznanie czytelnika z parametrycznym opisem krzywych. Jest to sposób naturalny i niezwykle użyteczny w praktyce, a zupełnie nieobecny w matematyce szkolnej: krzywa nie jako statyczny zbiór punktów, ale jako zapis historii ruchu punktu w czasie. Drugi cel można by żartobliwie określić jako krótką wycieczkę tematyczną z przewodnikiem po zwierzyńcu krzywych płaskich. Wycieczka jest tematyczna bo trzymamy się krzywych otrzymanych w wyniku ruchu okręgu, dzięki czemu nasze zwiedzanie nie jest chaotyczne i daje znacznie więcej niźli pogoń za ciekawostkami.

Artykuł drugi "Kafelkowanie przez rozdmuchanie" jest bardziej esejem o życiu pewnego wątku matematycznego niż prezentacją konkretnego tematu. Nie ma tu twierdzeń, ani rachunków, choć dogłębne opracowanie wymagałoby i jednego i drugiego. Pojawiają się za to obrazki niewątpliwie geometryczne, ale jakże inne od tych, które spotykamy w geometrii szkolnej.

Artykuł ostatni "Szczypta teorii liczb" jest rzetelnym wykładem teorii podzielności liczb naturalnych zapisanym w tradycyjnym schemacie definicja - lemat - twierdzenie. Zawiera on to, co wszyscy wiedzą - a przynajmniej przeczuwają - na temat podzielności, ale niekoniecznie potrafią wysłowić. Artykuł może być bazą do usystematyzowania wiedzy na kółku matematycznym lub w ramach samokształcenia.


.:: Oficyna Wydawnicza  :: Studium Oświatowe  :: Księgarnia edukacyjna  ::.