Dzisiaj jest Wtorek, 16/04/2024. Życzymy miłego dnia!
Tutor   
.:: Twój koszyk
.:: Pomoc
.:: Kontakt
.:: Warunki zakupu i poltyka prywatności
.:: Polityka cookies
Tutor - Księgarnia internetowa
Nie dokonano jeszcze żadnych zakupów
Księgarnia 
Edukacyjna 
Podręczniki 
Szkolne 
Oficyna 
Wydawnicza 
Studium 
Oświatowe 
Ośrodek Badania 
Kompetencji Edukacyjnych 

   Standaryzowane testy kompetencyjne z chemii dla gimnazjalistów

   Standaryzowane testy kompetencyjne z chemii dla gimnazjalistów
Twój koszyk
Autorzy: Głowacki Zdzisław, Kazubski Aleksander, Kłos Dariusz
ISBN: 83-89563-14-2
Wydawnictwo: TUTOR
Książka jeszcze nie jest w sprzedaży
NAKŁAD WYCZERPANY
Format książki: A4
Oprawa książki: miękka
Ilość stron: 63
Rok wydania książki: 2006
Podobne kategorie: Gimnazjum, Oficyna Wydawnicza Tutor, Chemia, Tutor EGZAMIN GIMNAZJALNY – Przedmioty matematyczno-przyrodnicze, Tutor – EGZAMIN GIMNAZJALNY
Inne książki autorów: Głowacki, Kazubski, Kłos

Opis książki:
Zbiór ten zawiera pięć zestawów testów z zakresu programu z chemii realizowanego w gimnazjach, takich które mogą być wykorzystywane do określenia znajomości chemii (poziomu wiedzy i umiejętności) u uczniów na zakończenie nauki chemii w gimnazjum. Testy te także można wykorzystać w szkołach ponadgimnazjalnych w celu określenia wiedzy uczniów rozpoczynających naukę chemii w nowej szkole. Wiarygodność tych testów była sprawdzana podczas badań przeprowadzanych w latach 2003 i 2004 w kilku toruńskich liceach. Uczniowie, absolwenci gimnazjów, rozpoczynający naukę w liceum rozwiązywali na jednych z pierwszych zajęć zadania z zestawów publikowanych w tym zbiorze. Łącznie badaniami objęto blisko 600 uczniów. Licealiści rozwiązywali zadania z jednego z pięciu losowo otrzymanego zestawu. Przygotowując i opracowując pytania i dokonano podziału na 9 grup wymaganych wiadomości i umiejętności uwzględniono: podstawę programową z chemii w gimnazjum, osiągnięcia opracowane na bazie podstawy programowej z chemii, i standardy wymagań egzaminacyjnych dla zakresu przedmiotów matematyczno-przyrodniczych. W zależności od zestawu uczniowie uzyskiwali średnio od 25-35% punktów możliwych do zdobycia. Wskazuje to na opanowanie wiadomości i umiejętności w granicach 30% w odniesieniu do podstawy programowej gimnazjum. Z badań wynika, że najlepiej opanowane działy to: podstawy chemii (pkt 1. i 2.) oraz obliczenia chemiczne i wyznaczanie stężeń roztworów (pkt 7. i 8.), dużo gorsze wyniki uzyskiwali uczniowie z pytań dotyczących zagadnień chemicznych z jakimi spotykają się w życiu codziennym (pkt 5.) oraz z zagadnień związanych z chemią organiczną (pkt 6.). Bardzo niska była znajomość zagadnień ponadprogramowych (pojęcie mola oraz ilościowe ujęcie skali pH). Można twierdzić, że średni wynik testu został podwyższony przez punkty zdobywane za rozwiązywanie zadań i problemów rachunkowych, które nie wymagały wiedzy chemicznej. Ogólnie wyniki wskazują na to, że poziom wiadomości z chemii u uczniów kończących gimnazja nie jest zadawalający.

.:: Oficyna Wydawnicza  :: Studium Oświatowe  :: Księgarnia edukacyjna  ::.